Smoothie med blåbær, hindbær og havregryn

 

Her får du en meget nærende og mættende smoothie, som fint kan bruges til morgenmad eller mellemmåltid.

Du får proteiner fra havregryn, som indeholder ca. 11,7 g protein per 100 g, og fra chiafrø. Udover proteiner er havregryn en god kilde til B-vitaminer, især B1, phosphor, magnesium, jern, manganese og en meget interessant opløselige fiber, som plejer dine tarme. Chiafrø er rig på de omega-3 fedtsyrer, som har en antiinflammatorisk evne. Mandler er rig på B- og E-vitamin, og er også en god kilde til calcium og magnesium. Blåbær er en lille fint bær meget rig på stærke antioxidanter.

Alt i alt mange gode nærende stoffer til vores krop og immunforsvar, som er pakket i en lille glas.

 

Til 1 person:

  • 3 stor håndfulde blåbær
  • 3 håndfulde tørrede tranebær
  • 1 stor håndfuld hindbær
  • 3 tsk. chiafrø, kværnet i en kaffekværn (som du bruger kun til nødder og frø)
  • 60 g havregryn
  • 1 spsk mandelsmør
  • Vand eller sojadrik, beriget med calcium

 

Blend det hele i en blender indtil en meget cremet konsistens.

Læs mere

Translate »